Search This Blog

Sunday, June 10, 2007

dip-trip-hip-kip

Een kleine dip, dit weekend. Lichamelijk een klein beetje zompig en ook de eerste tekenen van missen, buiten een paar mensen om natuurlijk. Voelde me twee dagen wat landerig, weinig motivatie, hoewel het boek over DJ cultuur me boeit, krijg ik weinig op papier. Merk dat ik na bijna vier maanden behoefte aan discussie krijg: verlevendiging van mijn stukken tekst. Ideeën tegen mensen aanhouden en in debat gaan. Er hebben natuurlijk een paar mensen op lappen tekst gereageerd, maar dat is toch anders. En ik wil sneller dan die boeken me laten lezen. Af en toe irriteer ik me aan lange stukken tekst: get on with it! Gaat nergens over, natuurlijk: alsof de schrijver weet welke informatie ik zoek.. Ongeduld, omdat ik steeds beter weet wat ik wel en niet kan gebruiken, maar toch die boeken door moet zoeken om de quotes en gedachten te vinden.
Vraag me af of deze bui soms komt doordat ik een eindpunt heb bepaald: nu ik weet wanneer ik terugvlieg, krijg ik meer haast. En daarnaast beginnen ook de leuke dingen van Amsterdam weer mijn geest binnen te dringen. Menselijk aanpassingsvermogen, altijd weer boeiend.
Het weer werkt ook niet mee: druilerig, al een paar dagen. Vanmiddag was het even droog, dus ben ik een stukje gaan lopen, moest toch boodschappen halen. Een uurtje aan het water gezeten (jammer genoeg was het gras te nat). En toen de zon doorbrak en een klein pareltje uit de iPod mijn oren versierde met de revolutionaire productietechnieken van Norman Whitfield, die zijn stereo-effecten en wah-wah guitaartjes eerst uitprobeerde met The Undisputed Truth (een van de mooiste onontdekte soulgroepen van de jaren 70), voordat hij ze aan The Temptations gaf, was de inspiratie meteen weer terug. Sommige muziek is zoveel mooier door je koptelefoon.. Geheel in stijl van het boek over de ontwikkeling van de DJ (iedere leek met een beetje gevoel voor muziek kan zijn eigen remix maken), zat ik even later te bedenken hoe een tranceversie van Halo Of Flies van Alice Cooper zou klinken. Geen idee hoe dat nummer op mijn iPod komt, maar vanmiddag kwam het verrassend getimed naar boven borrelen. Lekker even buiten spelen, letterlijk en figuurlijk. Nieuwe carriere als DJ O.U.T. (Older Uncle Tom)? Misschien moetik daar serieus over gaan nadenken, dan mogen goede vrienden uiteindelijk toch nog zachtjes de term mid-life-crisis gaan fluisteren. Ha, dat doet een mens goed. Vanavond kip.

No comments: