Search This Blog

Sunday, October 28, 2007

seizoenen van tijdzwemmen

Grappige tentoonstelling in Den Bosch, Wauw!, over de jaren zeventig. Hier en daar goede informatie, maar vooral veel voorwerpen en nostalgie. Mijn broodtrommel staat er, en mijn allereerste kleine radio, in zo'n leren omhulsel. Het behang herkende ik ook, alleen had de familie Kniesmeijer een schemerlamp in dat patroon. Veel malle kleding, alles nam veel ruimte in in die tijd: plateauzolen, wijde pijpen, grote patronen, overdaad schaadde helemaal niet, temninste tot aan 1977, toen punk doorbrak. Ook deze tentoonstelling kan punk niet echt aan die vrolijke overdaad koppelen. We moeten ook tentoonstellingen maken over seizoenen in de tijdgeest, niet over decennia..

Zwemtournooi van Kouros zaterdag ging niet al te best. Als je het water induikt voor de zware afstand 200m school en je eerste gedachte is 'ik heb zware benen', je tweede 'ik had me beter moeten opladen en concentreren' en je derde 'waarom denk ik dit allemaal in plaats van vaart te maken', dan weet je wel dat je niet goed bezig bent. Het waren lange banen, die volgden. Behalve in de twee estafettes nergens mijn records kunnen benaderen. Alles voor de groep, zal ik maar zeggen: mijn club heeft wel het toernooi gewonnen.. Was mijn aanwezigheid toch nog nuttig.

No comments: