Search This Blog

Tuesday, December 4, 2007

geruststellend nopinieus

Weer terug en snel de post doorgenomen. Ongeveer 5 kilo papier, waarvan 3 kilo direct de vuilnisbak inkan: enveloppen en irrelevante brieven. Onder andere dat Tiscali zijn naam verandert in Telfort internet. Met zo'n doem-opbouwende tekst: voorlopig verandert er niets voor me, ik hou gewoon mijn emailadres, en eigenlijk wordt het er alleen maar beter op, want ik krijg er gratis Telfort-mailadressen bij. Aan het eind van de brief heb je helemaal het idee dat hier een sterfhuisconstructie gebouwd is en dat het je steeds moeilijker gemaakt gaat worden om je Tiscali-adres te houden in de toekomst. Toch eens tellen hoeveel provider-namen ik al versleten heb. Of ben ik een beetje cynisch vanwege de jetlag?

In de krant nog het gebruikelijke 'winter-tijdgeest' nieuws, helemaal in lijn met mijn theorie. Da's dan wel weer prettig geruststellend. Jonge managers willen het bedrijfsleven milieubewuster laten werken. Groen blijft groeien, gelukkig. En zelfs als het voor een deel trucjes zijn, schrijft Pieter Hilhorst in de Volkskrant, dan wordt de lat toch steeds hoger gelegd en verandert er op gegeven moment echt wat. Ook prettig vind ik het initiatief van Doekle Terpstra die een brede beweging wil opzetten tegen polarisatie. 'Huilebalk' Wilders (ook uit de Volkskrant) vindt het gemeen, hij mag wel alles zeggen, maar zijn tegenstanders natuurlijk niet. Groot gelijk, Doekle. Ik heb nog een naam voor een website gedeponeerd waar ik iets mee zou willen doen: www.nopinie.nl. Over het gedachtegoed dat je soms gewoon geen snelle opinie hoeft te hebben over een onderwerp, omdat het onderwerp gewoon te ingewikkeld is voor roeptoeterij. Helaas, geen tijd voor gehad, nog.

No comments: