Search This Blog

Tuesday, December 18, 2007

van gemekker naar kiplekker?

Beetje chagrijnige dag vandaag, rillerig op de bibliotheek gezeten, waar een koude wind zodanig huishield dat ik eerst mijn jas aantrok en daarna mijn tas weer inpakte. Zal de verkoudheid wel zijn die Marcel dit weekend meenam mijn huis in en die zich nu langzaam nestelt in mijn keel en neus. Maar op de terugweg kwam ik eerst Rick tegen, een trouw lezer van dit blog. Dat doet wel goed. En thuisgekomen een mail van Eveline: "he, dat ben jij" schrijft ze, bij het volgende bericht uit de Adage.com, een Amerikaans vakblad en -site voor reclame. Ze schrijven over de ontwikkelingen voor 2008: Opvallendste signalement is misschien wel de opkomst van de ‘renaissancemarketeer’, waarmee wordt gedoeld op ‘een nieuw ras van marketingprofessionals, bestaande uit individuen met een holistische visie op de wereld en buitengewone observerende kwaliteiten’. Deze renaissancemarketeers zijn volgens de uitleg ‘deels humanistisch, deels psychologisch, deels antropologisch en deels technologisch’ onderlegd en zijn in staat de ernst van sociale verantwoordelijk in te zien en consumententrends te omhelzen.

Voel me meteen aangesproken. En gewaardeerd. Dat helpt tegen lamlendigheid en verkoudheid. Weg daarmee, moet al hard genoeg aan de slag, geen tijd voor gemekker.

1 comment:

mrkdvsn said...

The weblog appears very appealing. It attracted a number of humans toward its patter of writing similarly to useful records added through this blog may be very useful for maximum of its readers.vve beheer amsterdam